|
Učitelé mateřských škol a rozvíjení matematické pregramotnosti
SOBOTKOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je na základě zjištění z dotazníkového šetření vytvořit vzdělávací nabídku činností, které podporují rozvíjení matematické pregramotnosti dětí v předškolním věku. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů matematická pregramotnost v předškolním věku, seznamuje s inspirativními přístupy z montessori pedagogiky a s vývojovými charakteristikami dětí, které jsou důležité pro jejich rozvíjení. Jsou zde formulovány požadavky na kompetence učitelů mateřských škol a dále jsou nabízeny možnosti využití digitálních technologií při rozvíjení matematické pregramotnosti v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje vzdělávací nabídku činností, která je zaměřena na geometrické tvary, časovou a prostorovou orientaci, třídění a porovnávání, čísla a počty.
|
| |
|
Práce pedagogů předškolního vzdělávání s médii
ZMATLÍKOVÁ, Marcela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na práci pedagogů s médii u dětí v předškolním vzdělávání, konkrétněji na práci s elektronickými médii. Zkoumá, zda a jakým způsobem předškolní pedagogové z Loun a jeho okolí Loun, konkrétně pedagogové MŠ Fügnerova, MŠ Dobroměřice, MŠ Kpt. Nálepky, MŠ Veltěže a MŠ Přemyslovců, využívají možnost pracovat s moderní technologií. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů pedagog, předškolní vzdělávání a média. Praktická část obsahuje výsledky kvalitativního šetření, které bylo realizováno individuálními rozhovory v již zmíněných mateřských školách. Komunikačními partnery byly ředitelky a učitelky mateřských škol z Loun a blízkého okolí.
|